Accountmanager Promotie em Communicatie

Nieuw

Functie omschrijving

Door zijn Kennis en ervaring ten aanzien van de ontwikkelingen en trends in de genoemde markten (FMCG & Retail) plus de manier waarop marketing en promotie door de betreffende marktpartijen plaatsvindt (Brand building, activatie, loyalty, etc..). Kan hij dit vertalen in kansen en concepten die hij/zij bij specifieke klanten onder de aandacht kan brengen en waarmee hij/zij niet alleen een (latente) behoefte vervult, maar soms zelfs creëert.

  1. Focus= verder uitbouwen van de verkoopresultaten
    • Genereren New Business (bij nieuwe en bestaande klanten)
    • Alle activiteiten zijn ondersteunend aan deze focus
    • Alle activiteiten worden opgesteld en uitgevoerd volgens een Plan van aanpak (passend bij de visie en de doelstellingen zoals uitgezet door de Director Sales & Marketing)
  2. Klantgericht=anticiperen op wensen en behoeften van de klant/prospect
    • Overbruggen interne en externe belangen door overtuigende, verbindende communicatie
    • Imago bedrijf ondersteunen (visitekaartje van bedrijf zijn)
    • (H)erkennen van signalen en hier adequaat op inspelen
    • Trends kennen en daar met innovatieve benadering en originele producten op inspelen
    • Prospects genereren, documenteren en tijdig opvolgen
    • Bestaande relaties verfrissend benaderen met respect voor de historie
    • Consultative Selling bij Retailers en Fabrikanten
  1. Ambitieus/Vernieuwend=het uiterste eruit willen halen
    • In aanbod grafische producten
    • n Packaging design
    • In aanpak Sales/Marketing
    • In gebruik maken van Media kanalen
    • Uit het bedrijf en zichzelf
  2. Ondernemend=actief signaleren en benutten van mogelijkheden in de markt
    • Kansen actief opzoeken, herkennen en benutten
    • Inspelen op trends en marktontwikkelingen
    • Aandragen van ideeën voor ontwikkeling producten
    • New Business plannen opstellen, overleggen en medeuitvoeren
  1. Betrouwbaar=een betrouwbare partner/adviseur zijn voor klanten en prospects
    • Zorgdragen voor juiste en tijdige informatie
    • Zorgdragen voor juiste en tijdige opvolging
    • Zorgdragen voor juiste en tijdige leveringen
    • Zorgdragen voor tijdige reacties op vragen, opmerkingen, klanten
    • Lastige situaties met klanten/prospects voorkomen en oplossen
  1. Onderhandelingsvaardigheid=win/win situaties voor de klant en het bedrijf
    • Belangen doorzien en kunnen overbruggen
    • Verplaatsen in de klant/prospect
    • Duidelijkheid creëren en grenzen stellen
  1. Tactisch/Strategisch denken, handelen en communiceren=optimaal gebruik maken van de eigen kwaliteiten/mogelijkheden
    • Beleidsmatig te werk kunnen gaan (vooruitdenken, plannen, doen, leren van fouten, bijstellen, evalueren, herstart)
    • Activiteiten en bijbehorende processen kunnen relateren aan zowel eigen plan van aanpak als aan klantbelangen en wensen
    • Focus/geduld hebben om niet alleen korte termijn resultaten, maar ook langere termijn resultaten te boeken
    • Initiëren en presenteren van plannen tot op directieniveau

Functie eisen

  • Hbo denk en werkniveau
  • Enthousiasmerende, proactieve stijl
  • Overtuigende en verbindende communicatie
  • Ervaring met Bto-B projecten
  • Ervaring in soortgelijke functie(s)
  • Relevant zakelijk netwerk in de betreffende sectoren

Voorkeur:

  • Bekendheid met internationale werkomgeving

Vaardigheden:

Herkent communicatiebehoeften en kan die vertalen in een aansprekende media (grafisch of anders) media uiting die bijdragen aan het succes van de klant.

Boort tijdens deze relatie mogelijke ook nieuwe (latente) communicatie behoeften aan en vertaald deze naar gerichte acties, zoals bijvoorbeeld loyaliteits en kidsmarketing acties. door middel van inspelen op en creëren van de klantbehoefte door state-of-the-art marketing en promotie, zoals Brand Identity en Loyalty acties)

Arbeidsvoorwaarden


Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

01.02.2022

Meer details
Match criteria
Branche
  • Grafische sector
  • Promotionele Marketing
  • Verpakking
Functiegroep
  • Account Manager